みなさんこんばんは。香取市議会議員の、かとう裕太です。
2024年9月26日、香取市デマンド交通「かとくる」の事業説明会・乗車体験会が山田支所で開催されました。
かとくるについては、以前の記事でご説明していますので、そちらもご覧ください。
出発式にはチーバくんも来てくれました。
山田支所をかとくるが出発いたしました。
その後は事業説明会と乗車体験会が開催されました。
実際に山田支所から橘ふれあい公園まで乗せていただきましたが、車両はもちろん新しく、乗り心地が良かったです。
車内には手すりが多く設置されていたり、乗り口にステップが出てくる仕様になっていたり、乗りやすさの工夫がされているなと感じました。
運行は10月1日からですが、現在電話での事前登録や予約なども可能となっていますので、ご利用される予定がある方は、チェックしてみてください。
電話番号は0299-95-8827で、もう少しでアプリからも対応できる予定です。
利用料金や利用方法、かとくるってそもそも何?といったことはブログの記事にまとめていますので、そちらの記事や香取市公式ホームページもご覧ください。
On September 26, 2024, an information session and ride experience event for Katori City’s demand-responsive transportation service, “Katokuru,” was held at the Yamada Branch Office.
For more information about Katokuru, please refer to a previous article I wrote.
Chiba-kun also made an appearance at the departure ceremony.
Katokuru set off from the Yamada Branch Office.
Katori City’s Demand-Responsive Transportation, Katokuru, departs from the Yamada Branch Office.
Afterward, a business briefing session and a ride experience event were held.
I had the opportunity to ride from the Yamada Branch Office to Tachibana Fureai Park. The vehicle, of course, was brand new and very comfortable to ride in.
I noticed that the interior was well designed for ease of use, with many handrails installed and a step that extended at the entrance to make boarding easier.
Katori City’s Demand-Responsive Transportation, Katokuru, Ride Experience – Vehicle Video
The service is scheduled to start on October 1, but pre-registration and reservations by phone are already available, so if you’re planning to use it, please check it out.
The phone number is 0299-95-8827, and soon it will be possible to book via an app.
Details about fares, how to use the service, and “What is Katokuru?” are summarized in a blog post, so please take a look at that article or the official Katori City website.